Večer so psami a pivom

Rozvalená na gauči a driemajúce psy podtrhujú tlmené svetlo sviečky. Z telky hrá hudba a všetko zlé, čo sa tento rok stalo, sa zdá tak vzdialené. Bytom rozvoniava sušiace sa prádlo. Prací prášok, nad ktorým som v obchode rozmýšľala 5 minút, bol nakoniec skvelá voľba. Radosti dospeláckeho života, keď ti srdce podskočí pri mlieku v akcii a originál nemecký prací prášok je poklad.
Zbavia nás bolesti, zbavia nás bolesti, zbavia nás bo...



Hrdlo mi zmáča pivo, hrá Tomáš Sloboda a Sounds Like this. Nežná si urobila z mojej nohy vankúš. Chápeš, je so mnou skoro polovicu môjho života a ja som skurvene vďačná za každý deň s ňou, keď mi žerie nervy a aj napriek pokročilému veku na mňa skúša stále nové habaďúry.
Priateľská rada: NIKDY si nezaobstaraj kokeršpaniela alebo jeho kríženca! Trpieť sa dá aj krajšie...
Je to malá, vychcaná potvora, ktorá využije každý moment, keď popustím uzdu a vyjebe so mnou jak s malým deckom.
Veľmi dobre si uvedomuje postupnosť vecí, príčiny a následky, možnosti manipulácie a iné.
Trpí na stareckú hluchotu a slepotu. Počuje a vidí len to, čo chce. Odopnem ju z vodítka a už si ide po svojom. Hluchá a slepá k mojej osobe. Môžem kričať a mávať, ak nemám jedlo, mám si nasrať.
Ak jedlo mám, mám úžasné vycvičeného psa, ktorému stačia aj posunky.
No jo, čo by som chcela, gény sa nezaprú a ako keby som videla svoj vlastný odraz.
"Kokeršpaniel je inteligentný, samostatný, nezávislí a nikdy nebude slepo počúvať." K tomu dávka tvrdohlavosti a máme veľkú osobnosť s názorom na všetko.
Tak neuveriteľná náhoda, až si myslím, že to musel byť vyšší zámer, že práve ja, som dostala Nežnú.
Zrkadlí ma až je to nepríjemné. Ak nechce, tak aj týždeň bude netýkavka. Ak chce, tak si príde po pomojkanie.
Nádherná bytosť! Moja veľká láska a polovica mojej duše.
Cor unum et anima una.

Posledné dni sa cítim previnilo, už týždne som v ťažko asociálnej nálade. Kontakt s ľuďmi mi je proti srsti a utekám z dosahu. Výnimkou je Pán Strojov a paradoxne, môj otec.
Pán Strojov je úžasný v tom, že nijakým spôsobom nespúšťa obranné mechanizmy. Nepýta sa ma kokotiny, netlačí mi do hlavy kaleráby, nesľubuje nemožné, môžem byť pred ním sama sebou. Môže sa ozvať kedykoľvek a ja necítim ani najmenší odpor. Taký zázrak.
Ach, Tatko...
Ten dáva zabrať môjmu mozgu. Poznala som ho ako príšeru z najblbších častí pekla a teraz ho vidím v úplne inom svetle. Vek a skúsenosti robia svoje...
On miluje botaniku a ja ju neviem uchopiť. No ukazoval mi akýsi strom a po pár sekundách obzerania som sa ho dotkla, keď som mu povedala, že je to Ebenovník Čínsky (Diospyros Kaki).
Už ma stihol namotať a ja som prepadla speleológii. Ako povedal Nemec:" Neprekvapivé, že vás spája láska k temným a hlbokým miestam."
Za ten krátky čas, kým sme v kontakte mi ponúkol nádherné momenty. Stála som v spálni spiacej kolónie netopierov a mala tie malé, nádherné stvorenia len pár centimetrov od prilby. Z tesnej blízkosti som sledovala ako sa začali nepokojne vrtieť z mojej prítomnosti. Ako sa niektoré z nich škrabkali na lietacích blanách a občas zapískali.
Svet pod zemou je iný, tam je človek vždy len návštevníkom. Ochutnala som absolútnu tmu, videla pestrofarebnú nádheru geologických procesov.
To proste nevymyslíš, to je život. Hrobárova Dcéra našla cestu k Otcovi a zamilovala sa do podzemia.
Život je abrudne krásny a ja milujem každý moment, ktorý mi vyrazí dych.

Komentáre

  1. Ahoj,

    jen jsem tě chtěla pozdravit... zase po dlouhé době a jak si tak čtu, tak nemůžu uvěřit, jaký literární talent máš. To je něco překrásného!
    Taky tě obdivuju za tvojí vytrvalost, stále přidávat příspěvky na blog to je jedna z věcí s čím já bojuju. I když vím, že by to bylo lepší pro mojí hlavu. :D
    Jinak tvoje alegorie a celkově celý text je opravdu kreativní, což příspěvkům dává svoje kouzlo. Opravdu by si klidně mohla vydávat knížky! (pokud je už nevydáváš) :)

    OdpovedaťOdstrániť

Zverejnenie komentára

Ďakovala

Obľúbené textové zvratky