Nežná- majsterka Zenu so zmyslom pre humor

Nežná
milovaná fenečka
moja prevtelená časť duše
môj chodiaci tieň
najlepšia učiteľka životných právd
Sedí pokojne na podlahe a čaká, občas z nej vylezie nejaký zvuk aby som nezabudla. Dokáže takto sedieť dlhé minúty a pozerať do prázdna. Takto vždy čaká na svoje jedlo.
Dokonale pripomína Zenového majstra počas meditácie. Chcela by som vedieť, čo jej vtedy behá hlavou.
Pri nej sa reinkarnácia zdá rovnako samozrejmá ako fakt, že voda je mokrá. Veľká osobnosť v desať kilovom balení, ktorá má vyberané spôsoby.
Počas prechádzok jej uši veselo poskakujú poskladané na krku, chvost sa hypnoticky vlní zo strany na stranu a malé labky energicky cupkajú. Nie raz sa mi stalo, že oproti idúca pani na bicykli sa skoro vyklopila na chodník, ako čumela na Nežnú.
Ako mladšia bola krajšia. Mala hustý biely golier, dlhú sukničku na zadných labkách a nádherný chvost. S vekom jej kožuch zdivel, teda ak nerátam poloplešatý chvost vyškubaný chorobou. Golier už taký hustý nie je, suknička sa zmenšila tiež a miesto toho jej na hrudi narástli dlhé chlpy skoro po zem. Taká chodiaca metlička. Najvtipnejší je jej účes a lá psia verzia Einsteina, keďže jej na ušiach narástlo pár dlhokánskych chlpov. Ten pohľad, keď ju vyruším zo spania a ona vstane strapatá s odstávajúcim uchom, stojí za všetky drobné.
Stále elegantná.
Vzhľadom na posledné tráviace ťažkosti som sa rozhodla pre menšiu zmenu a v obchode mi nahrali, mali kuracie stehná v akcii.
Ten výraz, keď dostala svoje prvé stehno v živote nikdy nezabudnem. Veľké hnedé oči plné nadšenia, že dostala tak úžasnú mňamku a zdesenia, že ako sa to vlastne konzumuje.
Inštinkt si vždy poradí.
Päť minút mi pobehovala po byte so stehnom v papuli a ja som sa ju snažila nahnať na dečku určenú na konzumáciu takýchto sránd. Pokúšala sa trikrát vyskočiť na gauč a raz vyhrabať jamu vo svojom pelechu, no nakoniec pochopila, že sa stehno bude jesť na dečke. V byte zahrabávanie psích pokladov netolerujem.
Zbožňujem sledovať ako šrotuje, počuť ako s ľahkosťou rozhryzáva kosti a mäso odstriháva ako nožnice na plech. Je malá, jemná a predsa má zuby, ktorými by mi poľahky odhryzla prst.
Neviem ako dlho tu s nami bude, no kým má zuby tak jej s radosťou doprajem pravé psie potešenie. Podľa mňa je stehno, či kus mäsa s kosťou to najlepšie na zjedenie a zároveň dáva možnosť inštinktom prejaviť sa.
Viac jej dať nedokážem, hoci by som chcela. Nežnej by pristal domček so záhradou, kde by mohla plašiť vtáky a hádať sa na diaľku s inými psami.

Komentáre

Obľúbené textové zvratky