Vitajte v novej Trupárni

Hrajkala som sa toľko až vzniklo dizajn1. Neodradilo ma ani html a prehryzla som sa ním ako tak úspešne. Dokonca by som povedala, že na totálneho amatéra celkom fajn.
Je to prvý krát, čo som sa takto z blízka a osobne stretla s html a css. V boji za vzhľad aký bol v mojej hlave, mi odumrelo veľa neurónov. Viem desiatky spôsobov ako niečo nenastaviť a privodiť si mentálne záchvaty na mnoho spôsobov.
V mori blogov, kde takmer všetky vyzerajú na jedno kopyto, bola túžba po tom mojom o to silnejšia. Nie žeby som mala niečo proti ale keď je 90% blogov bielych s nápadne podobnými drobnosťami, je to pre mňa rovnako odpudivé ako davy slečien a žien na ulici, ktoré zjavne nakupovali v rovnakom obchode.
Jedinečnosť sa akosi vytráca a jej miesto zaujíma uniformita. Všetko podľa šablóny.
Toť môj názor.
Základ blogu ostal, neviem sa vzdať Hannibala. Moja malá gýčova úchylka s ktorou som sa zmierila je aj tu a pravdepodobne sa tak skoro nezmení. Iba ak k lepšiemu.
Blogspot mi ponúka dostatočný priestor aby som sa vyšantila s gýčovinou číslo dva- dúhovým písmom. Bez týchto dvoch vecí by som to nebola ja!
O tom, že sú niektoré prechody tmavšie ako by bolo vhodné viem. Neskôr to budem doladovať, na začiatok to nie je až také zlé. Teda aspoň si naivne myslím. Ak by sem zablúdil profesionál, tak ho prosím, aby si zahryzol do jazyka alebo posunul užitočné rady...
Trupáreň je optimalizovaná pre Chrome a v iných prehliadačoch môže nastať škaredé harakiri s fontom. Vyberala som ho dôkladne ale nejaký podstatný bod som preskočila.
Nevadí, skonzultujem, opravím!
Vytuningovala som trošku komentáre, naj majú šťavu. No neprišla som na to ako strčiť reakčné "tlačidlá" na pravú stranu. Hádam sem nepríde čitateľ s ADHD... Komentárny formulár od Google zmeniť neviem. Takže svieti jak biely zadok na opálenom tele. Vraj sa to dá ale určite to bude ten druh činnosti, keď si má človek chuť vraziť a želá si umrieť.
Asi to vyznie neuveriteľne ale za týmto vzhľadom sú hodiny, keď som bezradne hľadala v kóde kde sa to potentovalo. Googlu som sa opýtala hromadu retardovaných otázok na ktoré mi často nevedel odpovedá- väčšina návodov je zastaralá a nefunkčná! Horiaci hmyz (plugin v prehliadači, ktorý má v názve fire fly alebo fire bug, prosto horiaca háveď a hotovo!) mi pomáhal orientovať sa aspoň ako tak v zdrojovom kóde stránky a nasieral ma tým, že presne vtedy, keď som ho potrebovala ma zvykol ignorovať a ani sa nezapol. Vynahrádzal si to v najmenej vhodných momentoch.
Blogger je tak super, že ponúka náhľad aby som videla, čo som dokonila v kóde ale komentáre z toho vynechal, takže dummie skúšaj a modli sa.
V skratke by som to nazvala hrou pre dospelých, pri ktorej sa nádherne trpí.
Ak má niekto postreh, hlásenie chyby alebo nápad, tak viete čo máte robí....
Ak chce niekto pindať na priveľa dúhového textu- naj ti odjebe bojler aj s nosnou stenou aby si sa musel kúpať v potoku!
😏 svoju dúhu si nedám!

Komentáre

  1. A moc se ti to povedlo. Nakonec i ty vítej na palubě Blogspotu! A gratuluju. Třeba já v CSS a HTML dělala čtyři roky ve škole, ale lidi, kteří to vidí prvně a přesto si s tím takhle dokáží vyhrát, obdivuju. Pěkný! :) Jinak i já často ještě hledám a lovím v nastavení, protože je tam spoustu věcí jiných a nových. A kolikrát i já se tu vztekám. Neskutečné :D Ale a tu námahu to vždycky stojí.

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Ak nerátam nejaké základné veci na formátovanie textu, tak toto bola moja premiéra. S dávkou odhodlania, myslenia a používania google to celkom šlo 😁 S gimp tiež nemám skoro žiadne skúsenosti a to bolo podstatne horšie ako sa pitvať v kóde. Ale sranda musí byť.
      Blogspot je proste iná liga a sprvu mi to prišlo strašidelné ale ako som sa v tom hrabala, tak mi príde v pohode.
      Troška závidím, že na to nepozeráš ako Nemci na Orloj. :(

      Odstrániť
    2. Nemusíš závidět, opravdu to zas taková věda není. Kdybys chtěla nějaký fakt ověřený tipy i s kouskama kódu, doporučím stránku: w3schoools.com
      Učila jsem se to hlavně na ní a dodnes na ni chodím pro nápovědu, protože jsem toho spoustu zapomněla.

      Odstrániť
  2. Nooo, máš to tady hezké ;-) Duhové písmo je zkrátka parádička, taková třešínka na dortě. Už nějakou dobu přemýšlím, jestli z blogu nezdrhnu... jak vidno, tady to funguje daleko líp. Jooo, a konečně vím, co to je ta "trupáreň", našel jsem to tady kousek vlevo ve sloupečku :D Hele, a jak se dají vkládat smajlíci do komentáře ? Taková možnost tu není ? Ty si u mne můžeš dávat pejsky, kočičky a já nevím co, a já u Tebe nic. To je spravedlnost tohle :D

    OdpovedaťOdstrániť
  3. Trochu si ma vydesila, tiež premýšľam, že sa tu presťahujem, no asi to dobre zvážim. Na takéto veci nemám žiaden talent ani trpezlivosť :D
    ten posledný článok je skvelý

    OdpovedaťOdstrániť

Zverejnenie komentára

Ďakovala

Obľúbené textové zvratky