Skoro ráno v nezmyselný čas

Neveriacky hádžem očkom po hodinkách, tak skoro ráno v nedeľu. Nemec potrebuje budík, ktorý ho nenechá zaspať. Bytom sa nesie len zvuk bublajúceho kávovaru a občas sa preženie auto ulicou. Prvé glgy z bieleho pohára. Och, tá chuť!
Zo stola ma provokuje rolka toaleťáku s motýlikmi, kvietočkami a super vôňou. Klasika, v obchode dva dni nemali obyčajný a ak som si nechcela utierať riťku a nos (samo nie s tým istým) do rukáva, nebolo na výber.
Sníval sa mi sen, kým som bola v posteli, pamätala som si ho. Teraz mám v hlave len jeden jediný úlomok: ako divák som sledovala seba, ako niečo niekomu vysvetľujem. Na tom pohľade ma iritovali a zároveň priťahovali gestá mojich rúk. Niečo, čo sa vymyká normálu a predsa nedokážeš odtrhnúť zrak. Musíš sa pozerať aj keď ti to zvláštnym spôsobom dráždi mozog.
Nežná skontrolovala vnútorné hodiny, príliš skoro aj na ňu, tak drieme ďalej. Z bieleho hrnčeka pomaly ubúda káva.
Káva na pitie, na vlasy, na telo, ako lapač pachov...
V čom je tento moment iný, než keď som bola doma? Zmenil sa štát, mesto, byt, datum ale ja som stále tá istá. Ako herec na javisku po zmene kulís. Podstata je stále ta istá aj keď sa zmenila rola.
Prvý krát som si to uvedomila pred dvoma rokmi, pri káve. Mení sa miesto, mením sa ja ale čosi vo mne je nemenné.
Jemné chrápanie, to sa Nežná otočila hore bruškom. Nemca sa veľmi dotklo, keď som mu konečne povedala ako to s ňou je. Plakal a ja s ním. To bol moment, keď Nežná začala šaškovať a blbnúť.
Ten malý živočích má zvláštny talent ignorovať blbé situácie a vytiahnúť človeka z jeho chmurov. Asistenčný mačko-pes, vždy pripravená pribehnúť, aby svojou roztomilosťou zmenila náladu alebo rozložila stres.
Ak ste vyvedený z miery, Nežná vás rýchlo napraví!
V hlave mám prázdno, myšlienky ešte spia. Ideálny čas sa zabaliť do správneho množstva oblečenia a ísť sa prejsť do parku. Čím zvláštnejší čas, tým lepšie.

Komentáre

Obľúbené textové zvratky