Klávesnica pre mobil z Aliexpress

Som ten typ, ktorý používa mobil dosť často. Či už na komunikáciu s priateľmi alebo na písanie článkov. Notebook je fajn ale je veľký a ťažko sa s ním pohodlne uložiť.  Som expert na písanie v divných polohách.
Mobil vďaka svojim rozmerom často vyhráva, lenže virtuálna klávesnica a prediktívny návrh slov dokáže neskutočne žrať nervy. Možno mám príliš divokú slovnú zásobu ale ani po niekoľko mesačnom ukladaní slov nie je slovník dostatočný. Veľakrát som napísala článok v ktorom mi autocorrect zamenil slová a ja som si to všimla až neskôr. O divných správach, ktoré spôsobili nechápavý výraz ani nejdem hovoriť.
(asi nemusím hovoriť, že som ráno vstala, tie závesy som odtiahla a vandal bol dáky vták)
Musím sa mimochodom priznať, že vtipy s autocorrect preklepmi ma vždy rozosmejú. Potajme totiž upodozrievam stroje, že sa začali búriť.

 Dlhší čas som pokukovala po obaloch s klávesnicou pre mobily. Lenže informácia, že sú len v angličtine alebo čínštine ma vždy odradila a predávajúci nedokázal odpovedať na moje dotazy ako to s tým jazykom vlastne je.
Na začiatku septembra som sa konečne odhodlala a podľa informácií som si vybrala ten, ktorý mal v popise možnosť nastavenia jazykov a nebol obmedzený len na čínštinu a angličtinu. Overila som si, že má môj obil podporu OTG (podpora pripojenia externých zariadení cez micro usb) pomocou USB OTG Check Compatibilité z Google Obchodu. Aplikácia je zadarmo a po nainštalovaní mi vyhodila jednoduchú obrazovku s informáciou, že môj mobil je OTG compatibilný.
Trikrát som požmolila v duchu 6€ a s vierou v boha, ktorý ochráni moju obrovskú investíciu, si obal s klávesnicou objednala.
Objednávka dorazila za 18 dní od objednania, čo je na pomery Aliexpress rýchlo. Balíček bol normálne zabalený a jeho obsah prišiel bez poškodenia.
Obal s klávesnicou som rozbalila a nastal moment pravdy. Mobil som zastrčila do držiačikov, zapojila mirco usb kábel a vyskúšala. Klávesy reagovali ľahko, na displeji sa objavovali písmená. Klávesnica je primárne anglická ale múdry android ju rozpoznal a hodil mi možnosť nastavenia jazyka.


Po nastavení slovenčiny je klávesnica slovenská a nie je problém písať mäkčene či dĺžne. Mobil si nastavenie pamätá, takže nie je žiaden problém pri opätovnom pripojení.

Obal je svetlo ružový, materiál PU a na zadnej strane má nožičku, vďaka ktorej sa dá postaviť. Nožička má gumičku, ktorá jej nedovolí rozcapiť sa a vďaka malému magnetu nepoletuje ale pekne drží na mieste.

Vpredu je klasické zapínanie na magnet. 
Klávesy sú malé, vhodné pre menšie prsty. Chlapská ruka s hrubými prstami by mohla mať pri písaní problém ale to má pravdepodobne problém aj s písaním na virtuálnej klávesnici. Moje štíhle prsty s klávesnicou nemajú žiaden problém.
Žiaľ táto klávesnica sa už na Aliexpress nepredáva a predajca zrušil svoj obchod, takže vám nemôžem dať odkaz. Tak sa aspoň pochválim a možno niekoho inšpirujem.

Obal s klávesnicou za 5,98€ naplnil moje očakávania a som rada, že som si ho kúpila. O jeho využití nemám najmenších pochýb, keďže je ľahký a už sa teším ako ho začnem pravidelne používať.
Urobila som si radosť!

P.S.: Pre zväčšenie fotiek na ne stačí kliknúť

Komentáre

Obľúbené textové zvratky