Prechádzka v daždi

Po dlhej dobe som mala opäť pocit, že má deň zvláštnu farbu. Vo vzduchu bolo cítiť predzvesť dažďa. Neznesiteľné dusno na konci leta a tak zvláštny deň. Čosi v jeho podstate mi zabrnkalo na zmysly.
Udržiavať psieho seniora v pohybe je niečo ako bojovať s deväťhlavým drakom s vareškou v ruke. Mám mačko-psa, ako túto formu života volá Nemec. Na prvý pohľad vyzerá Nežná ako pes, no pri bližšom spolužití sa objavia znaky mačko-psa. Zvyčajne si vystačí sama, taká malá samostatná jednotka, ktorá človeka používa ako nástroj a občas si spomenie na mojkanie.
Ráno ma vystrnadila z postele decentným dlubaním packou. Moja snaha hrať mŕtvu sa nestretla s pochopením. Počuje, že dýcham a že mi bije srdce. Oblbnúť mačko-psa nie je jednoduché, hlavne, keď je hladný.
Keďže sa snažím starať o svojho pokazeného mačko-psa, tak som sa rozhodla využiť prijateľné počasie na prechádzku. Môj nápad sa stretol s obrovskou dávkou nadšenia. 5 minút som ju vyberala z Narnie 1. Pod pojmom Narnia 1 si treba predstaviť nižší konferenčný stolík, pod ktorým je tmavo a stiesnene. Ideálna psia nora.
Život so psím dôchodcom ma naučil, že náladovosť je základom ako mi strpčovať život. Niekedy sa jej nechce a ja ju musím ťahať za sebou ako drevenú kačičku na kolieskach. Niekedy ju síce nemusím ťahať ale miesto toho musím každý meter a pol zastať a počkať až Nežná prečíta ňucháčom všetky novinky na DogBooku. Občas aj cvrkne do diskusie a ja už nemaskujem svoj otrávený výraz. Niekedy je vzorná ale to sú moje malé Vianoce.
Dnes som mala možnosť číslo dva a k tomu ľahký dážď. Keď začalo pršať, dosť som váhala, či pokračovať. Tu sa totiž dokáže spustiť z mrakov lejak až to bolí. Nakoniec to bol len osviežujúci, ľahký dážď, ktorý ani za hodinu prechádzky nenapáchal väčšie škody. Viac zmoknem, keď si nechtiac vylejem vodu do papučky pri umývaní riadu.
Nepamätám, kedy naposledy som si dopriala takúto radosť. Nežná nadšená nebola. Bojím sa, že ma zakusne v spánku, lebo som hodila do práčky jej lehátko. Malý, štvorcový "matrac" či "kus gauča", ktorý nám daroval Námorník. Bol najvyšší čas lehátko hodiť do práčky. Nežná sa nepoteší, dlho si na ňom pestovala psí parfum Smrad až to pekné nie je No.a ja som jej ho zlikvidovala.

Za to budem isto veľmi trpieť.

Komentáre

Obľúbené textové zvratky